Nyårsförberedelserna är i full gång. Har gjort i ordning vårat bidrag till tapasen, olika skinkor och lite ost. Hår och smink är klart och snart åker kjolen på så kan vi åka. Wiho.

Det här blir det sista inlägget för 2018 ifrån mig, god nytt år på er! Och tack för att ni fortsätter läsa här inne och tack för att kanske just du har gjort mitt 2018 bättre! ❤

Hellu!

Så skönt att vakna utan larm på morgonen, det behövdes. Låg och drog mig länge i sängen innan jag gick upp och bakade bröd till frukost till oss. Efter frukost så åkte vi och handlade lite och sen hem igen. Lars är ute och träffar en kompis och jag har tagit mig en lång dusch. Skrubbat kroppen, älskar rituals scrub. Har fixat nyårsnaglar också, snodde glitter nagellack av emilie haha antar att hon inte hade haft något emot det. Just nu ligger jag i soffan med en ansiktsmask på.

Ska laga lite kycklingkebab till lunch sen tänkte jag, viktigt att äta ordentligt före fest. Åh glädjer mig till ikväll!

Nyårsafton förra året startade på jobb med världens bästa kollegor och en god kalkon middag. Efter jobb så åkte jag hem till Lars, hemma blev det lite bubbel, skålade in 12 slaget och det var en väldigt lugn nyår, men det var perfekt! ❤

Året startade igång med min födelsedagsfest som var så lyckad. Reste på hyttetur och gick på ski, det var helt fantastiskt! Lärde mig något nytt i år, att sticka så stickade en tröja och en massa tofflor under året. En del festande i gott sällskap har det också blivit.

Har utvecklats en del i min matlagning, gått på matlagningakurs, prövat nya matgrejer hemma, bland annat vårrullar som var helt amazing. Gått på turer med Lars (mer sånt i 2019!) Det är så underbart att gå tur! Hagt en del tjejkvällar både fest och chill, tjejkvällar är så viktiga för mig. Firade påsk med hyttetur med lars familj, det är alltid sjukt mysigt!

Våren kom, jag och lars åt glass i møllebukta den första riktiga vårdagen, det blev grillsäsong och vi grillade så fort vi fick chansen. Jag reste till sverige i nästan 2 veckor i maj, besökte sanna och hennes familj i mora i några dagar, det var så mysigt. Firade mammas födelsedag med middag, bio och presenter.

Vi fick riktiga sommardagar i maj 🌞 vi hade dejt night och gick på stan up, så kul! Vi firade 17e mai här hemma hos oss med en massa vänner, grill, 5-kamp och quiz, det var så kul!

Semestern började, vi hade en så underbar semester ihop! Något hände med vårt förhållande också, det gick ifrån bra till suuper bra❤ det blev en massa båtturer, bading, soling, grilling, hytteturer, fest.

Reste till albanien med min familj. Blev lite kär i albanien, så fint, god mat, billigt och verkligen ett underbart resmål. Började även på nytt jobb i augusti, som kock på en skola, verkligen nya utmaningar.

I augusti så var det 1år sedan min pappa gick bort. Ett 1 år av saknad och sorg, men även lite acceptans. Det gör fortfarande ont men med tiden så blir det lättare att leva med den sorgen.

Hösten kom🍁🍂 vi gick på bröllop till anders och cathrine, lars var bestman. Det blev fester lite här och där, tjejkvällar, turer och så fick vi besök ifrån Sverige. Elvis och niklas kom. Vi reste på hyttetur med dom, fiskade krabbor och hummer och umgicks i några dagar, så kul! Vi gjorde även om vardagsrummet och blev så nöjda med resultatet!

Reste på jentehyttetur. Mamma kom på besök och vi reste på hyttetur igen, krabbor och hummer blev det även denna gång. Det är alltid kul att uppleva sånt när man inte gjort det. Så kul att mamma va här på besök.

December har vart en månad som har gått i ett. Fick pakkekalender, som var så koseligt. Vi gick på julekonsert, reste på jentedag till julebyen, hade julebord med jobbet, bytte julklappar och firade jul.

2018 har varit ett bra år, har skapat massa fina minnen. Det har även varit ett tungt år med saknaden efter min pappa. 2019 har jag bestämt mig för att gå och prata med någon om den sorgen. 2019 har jag bestämt mig för att skapa ännu flera fina minnen. Tack för det gamla och nu blickar vi framåt.

Ska fira nyår tillsammans med lars och vänner, 5e året i rad som jag får fira med han! ❤ Gott nytt år på er!